pühapäev, 16. oktoober 2016

Rumeenia 2016 - päev 3, Rumeenia Baia Mare

4. juuli

Hotellis googlemapsist vahemaid vaadates panime sihtpunktiks Satu Mare. Sinna näitas läbi Ungari 331 km. Panime sama linna sihtpunktiks ja ratta navis ning vahemaa klappis. Hakkasime mööda Slovakkia mägiseid teid sõitma ning ühel hetkel leidsime ennast ootamatult 10km Ukraina piirist.

DCIM100GOPROGOPR0835.

Nimelt oli navi otsustanud, et kõige kiirem tee Rumeeniasse on läbi Ukraina. Olime ju üritanud Ukrainat vältida. Kontrollisime telefoni navist ning tagasi mines oleks ring tulnud 100km.

DCIM100GOPROGOPR0833.

Otsustasime siis ikkagi läbi Ukraina sõita. Piiriületus läks suhteliselt libedalt. Kahtlased toimingud – kui suured kütusepaagid on ja palju tsikli läbisõit on.

DCIM100GOPROGOPR0847.

Eriti naljakas oli piiril saksa numbritega auto, millel suures stripiklubi reklaamid peal. Läks Ukrainasse töölisi otsima. Ukraina teed olid hullud. Väga hullud. Kujutage ette kartulivagusid mis on asfaltiga kaetud ja kuhu on sügavaid auke sisse taotud. Lõuna ajal tegime peatuse mingis noname linnas. 5 tärni hotellis saime 5 euri eest söödud ja joodud. Helistasime Meelisele ning ta oli kindle et selle päeval Rumeeniasse ei jõua kuna Ukraina teed on hullud - jee right. Taksojuhtidega vesteldes soovitasid nad Ukrainast nii kiiresti kui võimalik minema sõita kuna teed pidid alles hulluks minema.

thumb_img_2448_1024

thumb_img_2450_1024

Tegime 3 EUR eest kehakinnituse 5  tärni hotellis ja lasime Ukrainast jalga. img_2455

Niisiis keerasime esimesse võimaliku piiriületusse ja suund Ungari peale. Piirivalvur pinnis Margust natukene, miks me nii vähe aega Ukrainas olime, et kas mingi sniiki värk. Lõpuks lõi temple passi ja olimegi Ungaris tagasi. Oh millised mõnusad siledad tühjad teed teed. Ungari on mõnus. Juba eelmisel reisil imponeeris mind see palju. Piiriületuse Rumeeniaga tegime Peteas. Piiripunktis oli mitme kilomeetrine autoed järjekord. Tundus see väga veider, kuna Rumeenia piiril peaks ainult ID kaarti näitama.

thumb_gopr0857_1024

Sõitsime signaalitavate autode saatel suhteliselt ette ja jäime ootama. Meie ees olevast autost tulid kohalikud rumeenlased välja ning soovitasid meil täitsa ette minna kuna nemad olid seal juba 2h oodanud. Niiisiis võitsime tsiklid käekõrvale ja olime kui jalakäijad ning saime piirist kenasti üle.

thumb_gopr0859_1024

Olime kokku leppinud Meelisega et kohtume Sighetu Marmatieis, mis on Ukraina ja Rumeenia piiripunkt põhjas.

thumb_img_2458_1024

Tundus, et sinna ei jõua me kindlasti ning võtsime suuna Baia Maresse. Andsime Meelisele teada, et kohtume järgmisel päeval. Baia Mares võtsime taaskord bookingust soodsa hotelli 35 EUR kahele. (hotel Europa). Tuba oli väga ilus ja puhas. Käisime poes, ostsime süüa ja nosisime hotellis.