kolmapäev, 12. oktoober 2016

Rumeenia - päev 8, Rumeenia Transfăgărășan

9. juuli

Meelis telkist meist 5 kilomeetri kaugusel ning peale teepeal tehtud hommikusööki saime temaga seal kokku. Meelis oli olnud nõnda usin et hommikul võtta ette 1480 trepiastet ja ronida üles õige drakula lossi varemetesse. Varemetes olid üles tõmmatud kaks laiba kujutist ning vaade ümbrusele oli kena. Mõnikümmend kilomeetrit sõitu ning olime jõudnud Transfägäräsan tõusu jalamile. Lähenesime tõusule lõunast ning üles sõites olid kuvid suhteliselt lauged ja mõnusad ning oli piisavalt aega kõrguvaid mängesid imetleda. Peale kurvisilii teed jõudsime tippu ning enne viimase tunneli juures enne meie jalgsimatka blokeeriti politsei poolt meie tee. Nimelt oli teasel pool nõlva käimas jalgrattavõitlus 12-16ni. Jõudsime tippu 12:05- Kuna plaanis oli ronida veel 400m jalgsi kõrgemale ja matkarada asus peale tunnelit siis vahetasime riided, läksime jala läbi kilomeetrise jääkülma pimeda tunneli ning olime teasel pool. Rahvast oli teasel pool mage palju. Peamiselt jalgaratta võistlust vaatamas. Võtsime kolmekesi ette jalgsimatka mäe tippu. Kohati oli tõus väga järsk niiet pidi kasutama ronimiseks ka käsi. Poolel maal margus loobus ning meie Meelisega rühkisime edasi. Tippu jõudimine võõtis aega kuskil 1h. Vaade oli fantastiline. Pilved sõitsid üle meie peade. Allatulek võtis aega kuskil 30 min ning peale lõunat oligi aeg taaskord minna läbi tunneli rataste juurde ning hakata alla laskuma. Laskumine oli tunduvalt järsem ning kahjuks olid teed pikkupidi freesitud niiet ratas ujus korralikult. Peale laskumist võtsime suuna Sibiu linnale. Tahtsime näha vanalinna ja niisama puhata. Kuna seal linnas on igal aastal kuulus linnaenduuro Romanics siis kahjuks öömaja meil kesklinnas leida ei õnnestunud. Linnast välja sõites leidsime ühe öömaja ning peale soodsat õhtusööki hotellis restoranis jäime magama.